Rosalind & Mina |
De tegenpartij past
De tegenpartij past niet
West 2 |
Oost ? |
Bieding | Betekenis | Verder bieden |
2SA | relay
voor tweede
kleur, kracht onbepaald (kan zwak zijn):
|
zie onder | ||
3// | vijf/zeskaart+, om te spelen (niet corrigeerbaar) | |||
3 | preëmptief | |||
3SA | om te spelen | |||
4/ | splinter: korte kleur, vierkaart+ -steun, slempoging | |||
4 | om te spelen | |||
4 | om te spelen, sterk of preëmptief |
West 2 ? |
Oost 2SA |
Bieding | Betekenis | Verder bieden |
3/ | vier- of vijfkaart (ongeacht kracht ) | zie onder | ||
3 | zeskaart(+) , maximum | |||
3 | zeskaart(+) , maximum | |||
4/ | zeskaart(+), minimum |
In tegenstelling tot na andere twee-biedingen geven we op 2SA geen minimum/maximum aan, behalve met een zeskaart(+). Dat is omdat 2SA ook zwak met beide lage kleuren kan zijn.
West 2 3 |
Oost 2SA ? |
Bieding | Betekenis | Verder bieden |
3 | vijf/zeskaart+, mancheforcing Drie in de andere hoge kleur is reëel |
4 met doubleton(+) | ||
3 | doubleton+ , inviterend voor 4 of 3SA (niet forcing) | 3SA maximum, voorstel | ||
3SA/4/5 | om te spelen | |||
4 | slempoging
in (zegt niets over ) Zo ook 3 na 3 |
|||
4 | limiet, inviterend voor 5, niet forcing | |||
4 | slempoging in (zegt niets over ), zie onder | |||
4SA | kickback voor |
2 als Muiderberg niet met Mina
Opening | Antwoord | Herbieding | Slempoging | |
in opener's lage kleur | in opener's hoge kleur | |||
2 | 2SA | 3 | 3 | 4 |
2 | 2SA | 3 | 4 | geen |
2 | 2SA | 3 | 3 | 4/ (controle) |
2 | 2SA | 3 | 4 | 4 (last train) |
Minimaal bod in andere lage kleur is slempoging lage kleur; ongeboden vier rood is slempoging hoge kleur.
Na Muiderberg 2-2SA-3 is er geen slempoging in harten onder 4.
West 2 |
Noord 3 |
Oost ? |
Bieding | Betekenis |
doublet | strafdoublet | |||
3 | om te spelen, niet uitnodigend | |||
4 | cue-bid, slempoging in | |||
overige | als zonder volgbod |
West 2 |
Noord dbl |
Oost ? |
Bieding | Betekenis | Verder bieden |
redoublet | business: om te spelen | forcing pas is van kracht | |||
overige | als zonder doublet |
Copyright © 2000–2019 Rosalind Hengeveld. |